Pozycjonowanie usług w Trójmieście – od czego zacząć?

Pozycjonowanie lokalne to jedno z najważniejszych rozwiązań, które stosują przedsiębiorcy chcący wypromować swoje produkty i usługi wśród potencjalnych klientów na określonym terytorium. Od czego zacząć pozycjonowanie usług w Trójmieście? Wyjaśniamy to w poniższym poradniku.

Czym jest jest lokalne pozycjonowanie?

Lokalne pozycjonowanie to określenie dla szeregu działań, które mają na celu wypromowanie konkretnej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania na wskazane słowa kluczowe zawierające nazwę miasta.

Przykładowo: właściciel kwiaciarni funkcjonującej na terenie Poznania, będzie inwestował w pozycjonowanie na frazę „kwiaciarnia Poznań”. W ten sposób możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności wśród klientów poszukujących określonych produktów i usług.

Jak pozycjonować się w Trójmieście?

Co zrobić, by pozycjonować się w Trójmieście? Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na lokalne SEO. Tak jak wspomnieliśmy powyżej, cechą lokalnego pozycjonowania jest fakt, iż sprowadza się ono do zoptymalizowania witryny w zakresie wyszukiwania w określonym regionie.

Oznacza to, że na stronie internetowej powinny znaleźć się frazy związane z danym miastem. Dla przykładu: właściciel restauracji powinien zamieścić na swojej stronie jak najwięcej fraz „restauracja Trójmiasto”. Na działania local SEO składa się m.in. stworzenie wizytówki w Google My Business i NAP czy zakup linków zewnętrznych. Bardzo ważne jest też to, by na stronie internetowej firmy znajdowały się dokładne dane teleadresowe.

Dzięki właściwie zaplanowanym działaniom w zakresie lokalnego pozycjonowania firma może osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, a w długotrwałej perspektywie czasowej także znacząco zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.

Założyć sklep internetowy

Z roku na rok coraz więcej firm oferujących swoje produkty i usługi wyłącznie w formie stacjonarnej decyduje się również na wejście w sprzedaż internetową. W handlu online drzemie ogromny potencjał, ponieważ popularność internetowych sklepów cały czas dynamicznie wzrasta. Klienci doceniają sklepy internetowe za to, że mogą zamówić ulubione produkty bez konieczności wychodzenia z domu.

W tej chwili platform służących do prowadzenia handlu internetowego jest bardzo dużo. Do najpopularniejszych platform handlowych zalicza się WooCommerce, Magento, Shoper, Shopify oraz OpenCart.

Dobrać słowa kluczowe

Odpowiedni dobór słów kluczowych to jedna z najważniejszych kwestii, o której trzeba pamiętać przy projektowaniu działań w zakresie local SEO. Powinny one być powiązane z branżą, w której działamy i regionem. Przy dobieraniu słów kluczowych warto sprawdzić frazy stosowane przez konkurencję.

Zamówić działania SEO

Samodzielne prowadzenie efektywnych działań SEO jest niezwykle trudne. Na szczęście, obecnie działa wiele wyspecjalizowanych agencji, które oferują kompleksowe usługi w tym zakresie. Pozycjonowanie lokalne na Gdańsk ma w swojej ofercie m.in. renomowana agencja ON BOARD THINK KONG.

Podsumowanie

Na wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania wpływa wiele czynników. Aby efektywnie wypozycjonować stronę firmy działającej w Trójmieście, warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO.