Druga edycja kampanii Kolejowe ABC II promująca bezpieczeństwo w Szybkiej Kolei Miejskiej

Przed okresem letnich wakacji na tory rusza dwójka pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, które mają na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa. Wszystko to odbywa się w ramach realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego inicjatywy o nazwie Kolejowe ABC II. W momencie prezentacji jednego z pociągów ze specjalnym brandingiem na stacji Gdańsk Główny, w wydarzeniu uczestniczyli dr inż. Ignacy Góra, prezes UTK oraz Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Kampania Kolejowe ABC II jest kontynuacją inicjowanej przez Urząd Transportu Kolejowego edukacyjnej akcji mającej na celu zwiększenie świadomości dotyczącej przestrzegania zasad bezpieczeństwa na obszarach kolejowych. Celem tego przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi uczniów, nauczycieli i rodziców na obowiązujące procedury bezpiecznego korzystania z przejazdów kolejowych, dworców, peronów oraz podróżowania pociągami.

Odbiorcami tej kampanii są głównie dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniowie klas I-VI szkół podstawowych, a także dorośli – rodzice, opiekunowie, nauczyciele oraz wychowawcy dzieci uczących się na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej. W ramach prowadzonej akcji, do końca września lokomotywa PKP Intercity będzie pokryta specjalnym malowidłem nawiązującym do Kolejowego ABC, co ma zwrócić uwagę na wagę przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas podróży koleją.