Oficjele miasta oraz zarządzający Forum Gdańsk rozważają różne opcje, aby zminimalizować korki uliczne w centrum Gdańska. Planują wprowadzić zmiany w organizacji ruchu na terenie parkingu przy galerii handlowej, umieścić tablice informacyjne dotyczące dostępności miejsc parkingowych na drodze dojazdowej do centrum, a także podnieść stawki za parkowanie w czasach szczytu. Czy te innowacje zoptymalizują pracę komunikacji miejskiej?
Aktualnie autobusy miejskie są narażone na długie oczekiwanie w korkach, a następnie na trudności z zaparkowaniem w zatoce przy Bramie Wyżynnej. Wydłużenie buspasa od Huciska do Bramy Wyżynnej miało zniwelować ten problem, ale plany nie zostały zrealizowane.
Kiedy wiosną 2022 roku przedłużono buspas o 100 metrów od Podwala Grodzkiego do Huciska, wiele osób wyraziło swoje zdanie, twierdząc, że chociaż to jest krok we właściwym kierunku, to jednak nie wystarczający. Ich zdaniem pas dla autobusów publicznych powinien ciągnąć się jeszcze dalej, aż do zatoki autobusowej przy Forum Gdańsk.
Sceptycy okazali się mieć rację. Autobusy poruszały się sprawniej do Huciska, ale tylko do tego miejsca. Dalej nadal były zmuszone poruszać się w powolnym tempie (a tak jest nadal) z powodu korków, które szczególnie w piątkowe popołudnia i soboty skutecznie hamują ruch między Huciskiem a węzłem Groddecka.