W przyszłym roku, dokładnie w styczniu 2025, terminal pasażerski portu lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy zamierza podjąć kroki w celu poprawy komfortu swoich pasażerów. Władze portu planują zminimalizować liczbę komunikatów audio emitowanych przez głośniki na korzyść wyświetlania informacji o lotach na tablicach i monitorach.
Kierownictwo portu lotniczego w Gdańsku jest zdania, że taki sposób przekazywania informacji umożliwi pasażerom spokojniejszą podróż. Podróżujący nie będą musieli nasłuchiwać wielu ogłoszeń, które nie są dla nich istotne, co powinno zredukować poziom hałasu w terminalu i umożliwić skupienie się na odpoczynku czy pracy. Taki sposób komunikacji ma na celu doprowadzenie do sytuacji, kiedy podróżowanie samolotem staje się relaksującym doświadczeniem. Takie rozwiązanie może być również pomocne dla osób, które mają problem z tolerancją hałasu.
Nie będzie już więcej ostatecznych i wezwania dla opóźnionych pasażerów transmitowanych przez głośniki. Wszelkie informacje, takie jak te dotyczące rozpoczęcia odprawy biletowo-bagażowej, numery stanowisk do odprawy czy bramek, będą wyświetlane jedynie na ekranach. Dzięki temu pasażerowie będą mogli dowiedzieć się o rozpoczęciu boardingu – procedury przyjęcia na pokład samolotu, oraz o ostatnim wezwaniu (last call). Głośniki w terminalu będą używane tylko w sytuacjach awaryjnych i kiedy istnieje potrzeba przekazania informacji o bezpieczeństwie.
Gdański port lotniczy zwraca się do swoich pasażerów z apelem o zwracanie uwagi na monitorowane tablice informacyjne rozmieszczone w kluczowych punktach terminala – od stanowisk kontroli bezpieczeństwa aż po bramki. Pasażerowie decydujący się skorzystać z oferty restauracji i sklepów, muszą samodzielnie kontrolować status odprawy na monitorach, ponieważ to oni ponoszą odpowiedzialność za dotrzymanie godziny zakończenia boardingu.