Port Lotniczy Gdańsk ma ambitne plany rozbudowy na najbliższe cztery lata, z zamierzeniem zainwestowania łącznie pół miliarda złotych. Kluczowe punkty strategicznego programu obejmują realizację nowego budynku biurowego w ramach projektu Airport City Gdańsk, montaż ekologicznego carportu, ekspansję obszaru startów oraz rozwinięcie infrastruktury służącej do obsługi technicznej statków powietrznych.
W roku 2025, gdańskie lotnisko przystąpi do projektowania nowej płyty postojowej, która będzie zawierać 15 dodatkowych stanowisk dla samolotów, z planem docelowym na ich 45. W skład tej inwestycji wejdą także trzy stanowiska do procedury odladzania maszyn oraz fragment drogi kołowania samolotów do progu nr 11. Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do wzrostu przepustowości i usprawnienia funkcjonowania lotniska, co zostanie osiągnięte do roku 2028 za kwotę 105 milionów złotych. Dokładnie 20 marca 2025 roku, Port Lotniczy Gdańsk ogłosił przetarg na „Kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę płyty postojowej samolotów PPS4/4A”.
Grudzień 2024 to moment, kiedy Port Lotniczy Gdańsk podpisał umowę dotyczącą kompleksowej realizacji inwestycji carportu. Składa się na nią parking wraz z zadaszeniem, które będzie wyposażone w moduły fotowoltaiczne zamiast standardowego dachu. Lotnisko zwiększy dzięki temu o 930 liczbę miejsc parkingowych, osiągając łącznie około 6,5 tysiąca. To zadanie zostanie wykonane przez firmę Polimex Budownictwo do połowy 2026 roku, za kwotę 23 milionów złotych netto. Głównym celem inwestycji fotowoltaicznej jest generowanie energii dla potrzeb własnych portu. Planowane jest, aby farma fotowoltaiczna dostarczała rocznie blisko 2.700 MWh energii, co stanowi około 12% zapotrzebowania całego gdańskiego lotniska na energię elektryczną i przyczyni się do redukcji o około 13,5% śladu węglowego (z 2023 r.).
Kolejnym krokiem w planach inwestycyjnych lotniska jest kontynuacja budowy Airport City Gdańsk. Po udanej komercjalizacji pierwszego biurowca Alpha, który oferuje 8,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni najmu (i jest skomercjalizowany w 90%), przewiduje się budowę kolejnego budynku. Drugi biurowiec, nazwany Bravo, będzie dwa razy większy od Alphy i zostanie wybudowany do 2028 roku za 180 milionów złotych. W jego ramach dostępnych będzie 16,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni najmu. Wieloletnie plany obejmują budowę łącznie siedmiu biurowców i hotelu.