Pod koniec listopada, zakończył się prawie dwuletni proces remontu i modernizacji dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz. Obiekt, zaprojektowany przez architektów z pracowni TPF, wyróżnia się nowoczesnością oraz zielonym dachem, który dodaje mu unikalnego charakteru.
Modernizacyjne prace na dworcu Gdańsk Wrzeszcz rozpoczęły się w lecie 2021 roku. Było to niezbędne ze względu na coraz większą liczbę pasażerów korzystających z tego dworca – według Urzędu Transportu Kolejowego, Gdańsk Wrzeszcz znajduje się na dziewiątym miejscu na liście najbardziej uczęszczanych stacji kolejowych w Polsce i na drugim miejscu w Gdańsku. W ciągu samych tylko 2022 roku, z usług stacji skorzystało prawie 11 milionów pasażerów.
Historia Dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz sięga 1870 roku, kiedy otwarto go jako część nowo wybudowanej linii kolejowej łączącej Szczecin z Gdańskiem. Dużość stacji była proporcjonalna do wielkości miejscowości, która zaczynała rozwijać się na początku XX wieku. Mimo planów rozbudowy dworca w okresie międzywojennym, nowy budynek powstał dopiero w 1952 roku. Od tego czasu, dworzec był kilkukrotnie modernizowany, na przykład na przełomie 2014 i 2015 roku.
Jednym z najbardziej wartościowych elementów Dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz jest nastawnia bramowa Wr1 – jedyna taka w północnej Polsce, datowana na rok około 1913. To bardzo zdobne budowle z galeryjkami, wieżyczką i pomostem. Wiosną 2015 roku, została wpisana do rejestru zabytków.