Od czwartku, 4 września, uczniowie Szkoły Podstawowej nr 58 w gdańskich Siedlcach mogą korzystać z nowo otwartych przestrzeni: siłowni i sali terapii wielozmysłowej, które razem tworzą kompleks o nazwie „Świat mocy i dobrostanu”. Te innowacyjne obiekty mają na celu wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci, w tym ich kondycji fizycznej oraz dobrostanu emocjonalnego.
Nowoczesne podejście do edukacji
W ostatnich latach Szkoła Podstawowa nr 58 im. Kazimierza Sołtysika wprowadziła szereg nowoczesnych przestrzeni edukacyjnych, takich jak warsztatownia i pracownia ceramiczna. Teraz uczniowie mają dostęp do dalszych udogodnień, które koncentrują się na rozwoju fizycznym i emocjonalnym.
Dyrektorka szkoły, Joanna Tarnawska, podkreśla znaczenie nowej siłowni i sali terapii wielozmysłowej dla całościowego rozwoju uczniów. Regularne ćwiczenia fizyczne nie tylko wzmacniają ciało, ale również poprawiają funkcjonowanie mózgu, co może pozytywnie wpływać na wyniki w nauce. Równocześnie terapia wielozmysłowa, poprzez integrację wszystkich zmysłów, wspiera harmonizację procesów poznawczych i emocjonalnych, oferując uczniom przestrzeń do relaksu i refleksji.
Wzór dla innych placówek
Monika Chabior, zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania, zwraca uwagę na unikalność tego przedsięwzięcia. Wyraża nadzieję, że podobne przestrzenie staną się standardem w innych szkołach, oferując dzieciom możliwość wszechstronnego rozwoju.
Inicjatorką projektu „Świat mocy i dobrostanu” była Małgorzata Perzyna, była dyrektor SP nr 58, która z dumą obserwuje realizację swojej wizji przez obecną dyrekcję. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli pedagogów specjalnych i innowacyjnemu podejściu do nauczania, sala terapii wielozmysłowej służy szczególnie uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nauczanie polisensoryczne pozwala na połączenie treści edukacyjnych z aktywnościami angażującymi różne zmysły, co ułatwia przyswajanie wiedzy.
Wsparcie z funduszy miejskich
Realizacja projektu była możliwa dzięki wsparciu finansowemu z budżetu Gdańska. Nowe przestrzenie edukacyjne w SP nr 58 są przykładem inwestycji w przyszłość dzieci, które pokazują, jak ważne jest łączenie edukacji z dbałością o zdrowie fizyczne i psychiczne uczniów. To podejście powinno być inspiracją dla innych szkół, które dążą do tworzenia środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi młodych ludzi.