Ponadczasowy problem braku środków na nowe książki do biblioteki lub finansowania cyklu spotkań z autorami może zostać rozwiązany dzięki innowacyjnym metodom społecznościowego finansowania, takim jak crowdfunding. Jeśli interesuje Cię, jak aktywnie promować działalność biblioteki w sieci, Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku oferują szkolenia skierowane do pracowników instytucji kultury, które pomogą Ci nabyć te umiejętności.
Tym razem kluczowym zagadnieniem będzie tematyka crowdfundingu, czyli społecznościowego finansowania działań kulturalnych. W ramach szkolenia dowiesz się, jak z sukcesem pozyskiwać fundusze na inicjatywy kulturalne oraz jak zaangażować odbiorców do współtworzenia tych działań. Omówione zostaną również aspekty organizacji zbiórek online, tworzenia przyciągających uwagę prezentacji oraz prowadzenia kampanii internetowych.
Szkolenie obejmuje następujące moduły:
– omówienie zasad crowdfundingu oraz możliwości oceny pomysłów do sfinansowania, które nie korzystają z tradycyjnych grantów,
– nauka planowania skutecznej kampanii crowdfundingowej,
– praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzania kampanii promocyjnych w internecie.