Zbliża się koniec ery tymczasowego rondo na trasie S6, które przez pewien czas zastępowało pełnowymiarowy węzeł w rejonie Trójmiasta. Nocą z 12 na 13 września planowane jest otwarcie głównego odcinka S6 na węźle Gdańsk Południe. To kluczowy moment w ramach szeroko zakrojonej modernizacji infrastruktury drogowej w okolicach Trójmiasta. Kierowcy z niecierpliwością czekają na zakończenie tej inwestycji, która pozwoli na pełne korzystanie z wjazdów i zjazdów na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej (OMT) do końca roku.
Przełomowe zmiany na węźle Gdańsk Południe
Prace nad węzłem Gdańsk Południe wkraczają w kluczową fazę, otwierając nowe możliwości dla kierowców. Już niedługo dostępne będą trasy w kierunkach takich jak Gdynia, Szczecin, Elbląg, Gdańsk, Warszawa i Łódź. Z Południowej Obwodnicy Gdańska będzie można podróżować nową trasą w kierunku Żukowa. Proces usuwania tymczasowego ronda rozpocznie się w nocy z 12 na 13 września, a pierwszym krokiem będzie oznakowanie nowego układu dróg. Przede wszystkim uruchomiona zostanie trasa S6, kluczowa dla ruchu w kierunku Łodzi, a kolejne etapy zakładają otwieranie łącznic w innych kierunkach.
Wpływ pogody na harmonogram prac
Realizacja zaplanowanych prac drogowych jest uzależniona od sprzyjającej pogody, co może wpłynąć na ustalony harmonogram. O wszelkich zmianach w harmonogramie informować będziemy na bieżąco, aby mieszkańcy byli na bieżąco z istotnymi aktualizacjami.
Intensywne prace na trasie Żukowo – Gdańsk Południe
Prace budowlane na głównej trasie pomiędzy Żukowem a węzłem Gdańsk Południe nabierają tempa. Obecnie, węzeł Żukowo funkcjonuje w ramach tymczasowej organizacji ruchu, a działania koncentrują się na połączeniu DK7 z obwodnicą Żukowa i ukończeniu infrastruktur inżynierskich w rejonie Lublewa Gdańskiego. Planowane jest otwarcie drogi wojewódzkiej nr 221 w jej docelowym kształcie, co pozwoli na rezygnację z obecnego objazdu. Na leśnym odcinku trwają również prace nad estakadą nad rzeką Radunią oraz Miejscem Obsługi Podróżnych Widlino.
Kluczowe znaczenie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Nowa 32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej znacząco odciąży istniejącą Obwodnicę Trójmiasta. Trasa ta umożliwi płynne połączenie Południowej Obwodnicy Gdańska z drogą ekspresową S6, co poprawi dostępność komunikacyjną zarówno do centralnej, jak i południowej Polski. Nowoczesny węzeł Gdańsk Południe pozwoli na bezproblemowy zjazd na autostradę A1, co z pewnością spotka się z uznaniem kierowców.
Przyszłość transportu w okolicach Żukowa
Obwodnica Żukowa, mająca swój początek w Glinczu, odegra kluczową rolę w nowym układzie drogowym, który ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto. Trasa ta połączy się z S7 na węźle Żukowo i dalej włączy się do DK7 przez rondo w Lniskach, co znacznie usprawni tranzyt w regionie.
Projekt S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej jest finansowany w dużej mierze dzięki środkom unijnym w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt inwestycji wynosi blisko 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł pochodzi z dofinansowania unijnego.