Gdańskie Autobusy i Tramwaje postawiły na Solaris w przetargu na 30 elektrycznych autobusów

Zarząd komunikacji miejskiej w Gdańsku, Gdańskie Autobusy i Tramwaje (GAiT), zdecydował o przyznaniu kontraktu na dostawę 30 nowych elektrycznych autobusów firmie Solaris. Zakup obejmuje zarówno 12-metrowe, jak i 18-metrowe pojazdy. Operacja ta jest finansowana ze środków pochodzących z programu wspierającego ekologiczny transport publiczny.

Decyzja o wyborze firmy Solaris jako dostawcy 30 nowiutkich autobusów elektrycznych została podjęta przez GAiT kilka dni temu, po przeprowadzeniu przetargu. Łączny zakup to 18 autobusów standardowej długości 12 metrów oraz dodatkowo 12 autobusów przegubowych.

Część przetargu dotycząca dostawy 12-metrowych pojazdów zgromadziła cztery oferty. Najniższa propozycja cenowa pochodziła od firmy Electrobus Europe Zrt., sprzedającej autobusy marki Ikarus, i wynosiła 49,527 mln złotych brutto. Kolejne oferty były od Karsana (55,185 mln złotych brutto), Irizara (58,870 mln złotych brutto) i Solarisa (59,003 mln złotych brutto). Za tą ostatnią zdecydował się GAiT, mimo że dysponował budżetem na ten cel w wysokości 57,564 mln złotych brutto.

Drugą część przetargu, dotyczącą dostawy 12 autobusów przegubowych, stanowiły trzy oferty. Karsan zaproponował wykonanie zadania za 48,155 mln złotych brutto, Solaris za 51,645 mln złotych brutto, a Irizar za 59,065 mln złotych brutto. Tym razem również zwyciężył Solaris, pomimo że gdański przewoźnik przeznaczył na ten cel budżet w wysokości 53,136 mln złotych brutto.

Podsumowując, GAiT zdecydowało o przyznaniu kontraktu firmie Solaris dla obu kategorii autobusów. Wybrane oferty zdobyły niezwykle wysokie punktacje: 99,4 i 97,9 punktów na 100 możliwych. Pozostałe propozycje zostały natomiast odrzucone i nie były poddane ocenie.