Na terenie Baltic Hub, dokładniej na nabrzeżu T3 w Gdańsku, planowana jest instalacja czterech olbrzymich suwnic. Ta inwestycja ma na celu powiększenie przepustowości terminala. Co wyjątkowe, suwnice transportowane są w formie kompletnie zmontowanej. Przedstawiciele firmy Baltic Hub przewidują, że proces ich rozładowania stanie się pierwszym tak imponującym przedsięwzięciem tego rodzaju na polskim terytorium.
Dominik Wróblewski, dyrektor ds. projektów infrastrukturalnych w spółce Baltic Hub, podkreślił dla TVN24, że suwnice przybywają już zmontowane, co jest prawdziwym przełomem. Określił to jako pierwszą operację o takiej skali w Polsce i zapowiedział, że suwnice będą gotowe do użytku w ciągu dwóch miesięcy od momentu rozładunku. Dzięki temu tempo budowy terminala znacząco wzrasta.
Zgodnie z informacjami, statek transportujący gigantyczne suwnice ma niebawem przybyć do Gdańska.
„Każda z tych potężnych maszyn waży blisko 2 tysiące ton i osiąga wysokość ponad 96 metrów (140 metrów z podniesionym wysięgnikiem). Te cztery kolosy opuściły port Changxin, pokonując trasę wokół Afryki, by ostatecznie zakończyć swój rejs na bałtyckich falach. Podróż ta liczyła dokładnie 16 115 mil morskich, co przekłada się na prawie 29 500 km” – informują przedstawiciele Baltic Hub na portalach społecznościowych.
Dodali również, że przybycie do miejskiego nabrzeża jest jedynie wstępem do „imponującego spektaklu”, jakim jest rozładowanie suwnic STS. Każda z nich zostanie przemieszczona (zsunięta) ze statku na nabrzeże. Jak zauważono, będzie to proces długotrwały i pełen skomplikowanych operacji, wymagający precyzji porównywalnej do pracy chirurga.