Otwierając nowy rozdział w historii polskiej kolei, PKP Intercity ustanowi nowe rekordy prędkości połączeń począwszy od 3 września. Przejazd z Krakowa do Gdańska potrwa zaledwie 4 godziny i 50 minut, a podróż z Krakowa do Warszawy skróci się do 2 godzin i 10 minut. Ważnym punktem na mapie nowego rozkładu jazdy jest również trasa z Warszawy do Wrocławia, którą pociąg pokona w czasie 3 godzin i 33 minut.
Nowy rozkład jazdy przewiduje również inauguracyjne połączenie IC Koziołek, które umożliwi podróżowanie pomiędzy Lublinem a Poznaniem. Ponadto, mieszkańcy Sztumu i Kwidzyna będą mogli cieszyć się powrotem połączenia TLK Flisak. Wszystko to jest częścią rocznego planu zarządcy infrastruktury kolejowej na rok 2022/2023, który przewiduje pięć korekt mających na celu dopasowanie harmonogramów do prac modernizacyjnych na liniach kolejowych. Czwarta z tych korekt wejdzie w życie 3 września i będzie obowiązywać do 11 listopada tego samego roku.
Zaowocuje to krótszymi czasami podróży między największymi miastami Polski. Na przykładzie trasy Kraków Główny – Gdańsk Główny, najszybszy pociąg PKP Intercity pokona ten odcinek w 4 godziny i 50 minut, co jest krótsze o 17 minut niż wcześniej i o 6 minut szybciej niż dotychczasowy rekordowy czas. Podobna sytuacja ma miejsce na trasie Warszawa – Kraków, gdzie dwie jednostki pokonają dystans w rekordowe 2 godziny i 10 minut. Poprawi się też czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny, skracając go o 16 minut w porównaniu do okresu letniego, z najszybszym czasem wynoszącym teraz 3 godziny i 33 minuty. Przejazd pomiędzy Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym skróci się o około 20 minut.